Astenii de tara

Lupt pentru normalitate. Platesc impozite, merg cu metroul, trec diverse babe strada, cumpar doar vin romanesc. Dovezi de slabiciune pentru majoritate. Sunt minoritar in propria tara, desi sunt român. Imi vine din ce in ce mai des sa-mi inghit speranta etern resuscitata si sa-mi vars resemnarea cretina. Ma streseaza tampit de mult inadaptabilitatea altora; nu si inadaptabilitatea mea la genul asta de stres. Incep sa-i urasc pe cei care doar bombane zeflemitor la ceva care-i afecteaza grav si se reped imediat cu gura si cu parul pe unul care vine cu o idee sau actiune noua. Ma doare poporul. Poporul care vrea sa dea bani ca sa cumpere un combinat care e deja al poporului. Ma doare tara in care garantia binelui si frumosului e minima interventie umana. Ma ingrozeste ca sunt chemat sa votez la referendum cand nu trebuie si sunt tinut in casa cand trebuie sa voteze doar « ai nostri ». Ma zgarie statul care e peste tot cand trebuie sa ia si dispare de tot cand are de dat. Ma chinuie adevarul ca ma cred in plin Caragiale, cand in realitate nu mai pot iesi din Kafka.

Vreau sa nu mai alerg eu dupa frumuseti si lipsa de disconfort, sa-mi distrug picioarele si ambreiajul, ci sa ma ciocnesc de ele pe drumuri. Sa ma ia la palme bucuriile simple, nu enervarile de peste zi. M-am saturat sa impresionez pe altii, vreau sa fiu impresionat la tot pasul. Nu de fitze, lustruieli, truisme spuse cu maxima determinare, ci de normalitatea care sa tasneasca dintre ele. Dintre straturile tasate, mult mai strans decat pare, de atatea decenii de frustrari, lipsuri si invidie.

Viata in Romania bate filmul ? Da, pe cel cu happy-end.

2 comentarii (+add yours?)

  1. Cay Man
    Sep 27, 2012 @ 01:34:30

    Mi-a placut cum ai zis ” Ma chinuie adevarul ca ma cred in plin Caragiale, cand in realitate nu mai pot iesi din Kafka”.

    Răspunde

  2. Claudia
    Apr 09, 2014 @ 12:12:19

    Sa zic, sa nu zic? 🙂 Mai fa si tu focus pe bucuriile simple… Nu ne iau chiar la palme cat sa ne imbujoram total dar mangaiati ne mai trezim. 🙂
    Super David, pup cu drag!

    Răspunde

Lasă un răspuns

